Je onderneming promoten

0
85

Als je een eigen onderneming hebt en je wil meer naamsbekendheid verwerven dan zijn er diverse mogelijkheden. Je kan op een vakbeurs gaan staan, flyers uitdelen in een drukke winkelstraat of je naam koppelen aan een plaatselijk goed doel. De meest voorkomende vorm voor het verwerven van naamsbekendheid blijft echter adverteren. Door te adverteren laat je je business zien aan de wereld. Van gedrukte media zoals tijdschriften, kranten tot televisie- of radiospots; door te adverteren word je zichtbaar voor potentiële klanten. Niet alle advertenties zijn even goed , je input en keuzes bepalen of je advertentie middelmatig of spectaculair wordt. Onderzoek alle mogelijke media. Sluit niets uit vanwege ideeën die je hebt. Vraag mensen naar hun mening, vraag prijzen op en onderzoek je opties. Niet elk medium is geschikt voor elke business, maar soms is uitproberen de enige manier om erachter te komen of iets werkt. En als het werkt kan je met relatief weinig inspanning een grote doelgroep bereiken.

Copywriting

Naast online adverteren is copywriting ook een prima manier om het gedrag van je potentiële kopers te beïnvloeden. Copy is namelijk een speciaal soort tekst die het gedrag beïnvloedt van jouw potentiële koper. Bijvoorbeeld in een reclamecampagne, op een website of in een nieuwsbrief. Hoe beter je als ondernemer wordt in copywriting, dus in het kiezen van de juiste woorden die het gedrag beïnvloeden van je lezers, hoe meer omzet er binnenkomt. Als je beter wordt in copywriting, dan word je beter in verkopen. Wat je op je site zet is dus van doorslaggevend belang hoe succesvol je bent. Bijvoorbeeld op de “over ons” pagina waar je klanten vaak als eerste kijken is het van belang dat je copy plaatst die je potentiële klant meteen het idee geven dat ze bij jou willen kopen. Eigenlijk is copywriting dus onmisbaar op je site, de klant moet niet meer om jou heen kunnen na het bezoeken van je site.

Wat levert het op

Het effect van copywriting is lastig te meten maar bewezen is wel dat het bijdraagt tot betere verkoopresultaten. In veel gevallen is het directe effect van adverteren ook moeilijk te meten. Als mensen je advertentie lezen en tot aanschaf van je product overgaan is het lastig te achterhalen of dit door de advertentie is gekomen. Online is het wel beter te meten en als mensen online tot aanschaf overgaan, kan je vragen op basis waarvan ze de beslissing genomen hebben. En bij online adverteren is zo ongeveer alles te meten van het aantal views tot de tijd dat men op je site verblijft.