Een B2B groothandel webshop is andere koek!

De webshops in Nederland schieten als paddestoelen uit de grond. Veel ondernemers hebben het concept dropshipping ontdekt en zien daar kansen in. Over het algemeen gaat het hier dan om wat kleinere webshops die vooral leveren aan particulieren. Maar wat nu als jij een webshop hebt die vooral levert aan zakelijke klanten? Klanten die groot inkopen en daarna de bij jou gekochte waren weer doorverkopen aan de particuliere markt? Dan is het extra belangrijk om je zaken goed op orde te hebben. Een B2B groothandel webshop is totaal iets anders dan een gewone webshop.

Wat is er anders aan een B2B groothandel webshop?

Om te beginnen zijn je klanten anders. Jouw klanten zijn zakenmensen die ook weer moeten leveren aan hun klanten. Het is daarom van groot belang dat de leveringen op tijd komen zodat jouw klanten ook weer door kunnen met hun werk. Of dat nu gaat om fietsen, bollen wol, diamondpaintings of schuttingdelen, overal wordt gewacht op levering. Door een goede B2B groothandel webshop aan te maken en deze te koppelen aan je CRM, administratie en klantcontacten zorg je dat de communicatie foutloos verloopt. Je klant kan direct zien of een item op voorraad is en, dankzij de gepersonaliseerde interface van het B2B ecommerce portal, wat de kosten zijn per item of per staffel.

Een B2B ecommerce portal geeft je klanten voordelen

En jou natuurlijk ook. Je klanten stappen, online, direct hun eigen interface binnen. Deze is afgestemd op hun wensen en eisen. Zo kun je per klant goede aanbiedingen, prijsafspraken en staffelkortingen geven. Door iedere klant een eigen interface met inlogcodes te geven, hoeft de klant minder te zoeken en zal de bestelling meer vloeiend verlopen. De klant kan nog steeds een offerte aanvragen. Deze wordt gemaakt door jouw sales-afdeling en kan door de klant met één klik worden goedgekeurd. De bestelling kan dan direct worden gedaan.

Voorraadbeheer is nog belangrijker geworden

Want niet alleen jouw klanten willen iets bestellen en zo snel mogelijk ontvangen, dat willen de klanten van jouw klanten ook. Het is daarom van het grootste belang dat het voorraadbeheer altijd actueel is. Door je B2B groothandel webshop niet alleen te koppelen aan je CRM, administratie en klantcontacten maar ook aan het voorraadbeheer zijn je klanten in één oogopslag op de hoogte van de levertijden van de bestelde goederen. Zij kunnen dit dan weer communiceren aan hun klanten en zo blijft iedereen tevreden.

Gerelateerde artikelen

Ontdek

3x de lekkerste cocktails zelf maken

Nu we al wat maanden voornamelijk thuis zitten, kan de verveling wel eens toeslaan....

3 tips om het jojo-effect te voorkomen

Heb jij in de coronatijd iets te veel gegeten dan eigenlijk goed voor je...

Kinderen maak je pas echt blij met Schleich

Ben je op zoek naar het leukste cadeau om te geven aan een kind?...

Online shoppen

Ongeveer drie weken terug was ik samen met mijn vriendin in een plaatsje genaamd...

Kies voor financial lease

Wanneer je ondernemer bent kan het soms noodzakelijk zijn om te beschikken over een...

Black Friday: ben jij er klaar voor?

Het is de meest competitieve uitverkoop van het jaar: Black Friday. Dit grootse fenomeen...

Categoriën