3 tips om je nieuwe webshop een succes te maken

0
718

Ben jij recentelijk begonnen met het online zetten van je nieuwe webshop? Dan weet je ook dat dit niet vanzelf een succes wordt, hiervoor moet je hard werken. De webshops nemen dagelijks met meer en meer toe en het aanbod is ongekend groot. Dat betekent dat je concurrentie ook groot is. Natuurlijk willen we je niet helemaal afschrikken, want het opzetten van je eigen webshop is ook heel erg leuk. Ben je net begonnen en zoek je tips  om je webshop een succes te maken? Lees dan deze blog!

Kies de juiste zoekwoorden

Om te beginnen is het belangrijk dat je als webshop inspeelt op de zoekvraag van bezoekers. Hoe meer je hiermee rekening houdt, hoe groter vangnet je creëert voor potentiele nieuwe bezoekers. Maar hoe doe je dit? Via de gratis Keywordplanner van Google kan je onderzoek doen naar zoektermen. Probeer te kiezen voor de zoekwoorden die passen bij jouw niche en laat de grote zoekwoorden met veel zoekvolume even liggen. Door kleiner te beginnen heb je meer kans op snel succes.

Besteed je marketing budget goed

Ga slim om met je marketing budget. Kies er bijvoorbeeld voor om te online adverteren. Met betaalde advertenties maak je het mogelijk om in een korte periode een hoog bezoekersaantal te realiseren. Door te online adverteren betaal je voor het aantal kliks dat je krijgt. Sommige zoekwoorden hebben een hoge prijs, dus ook hiervoor geldt: kies voor de niche zoekwoorden met een lagere klik prijs. Dan betaal je je niet helemaal blauw én geef je bezoekers het juiste antwoord op hun zoekvraag.

Zorg voor reviews en beoordelingen

Een va de meest belangrijke dingen die je als webshop moet verdienen is vertrouwen. Als nieuwe speler in de markt kunnen bezoekers wantrouwig zijn omdat ze je nog niet kennen. Een goede manier om het vertrouwen te vergrote is door reviews en beoordelingen te verzamelen. Ga hier dus ook echt actief mee aan de slag, want niets is meer waardevol dan een aanbeveling van een klant.  Hoe verzamel je deze reviews? Stuur na de aankoop een mail naar de klant waarin je vraagt om hun mening. Je kunt hiervoor een tool gebruiken zoals Kiyoh of Trust Pilot, deze tool maakt het mogelijk om de beoordelingen te laten zien op je website. Maar ook Google reviews zijn belangrijk, dus vergeet ook hier niet om te vragen bij je klanten!